Mediácia v rodinnom podnikaní
I. vzťahy a emócie verzus realita biznisu, II. nástupníctvo a generačná výmena
17,01 €
18,90 €
U dodávateľa
Expedujeme do 10 pracovných dní
- Jazyk
- Slovenský
- Počet strán
- 238
- Väzba
- brožovaná
- Rozmery
- 148 x 210 mm
- Hmotnosť
- 0,32 kg
- ISBN
- 978-80-973506-7-3
- EAN kód
- 9788097350673
- Číslo produktu
- 480266
Mediácia ako vlajková loď alternatívnych riešení sporov podáva pomocnú ruku pri riešení špecifických tenzií a turbulencií, ktoré prináša rodinné podnikanie. Rodinné a firemné systémy sa totiž rozvíjajú odlišne a navzájom si konkurujú z pohľadu spravodlivosti. V rodinách by mala vládnuť rovnosť, inkluzívnosť či starostlivosť a pojmy ako korektnosť alebo férovosť sa zvyčajne definujú tak, že všetci členovia dostávajú rôzne benefity rovným dielom. Podniky sa zasa riadia zásluhovosťou, selektivitou, subordináciou a akcentujú zisk, výkon, kompetenciu, zodpovednosť. Vybalansovanie týchto pozícií je výzvou, okrem iného, pre mediátora, rovnako ako jeho možná intervencia pri otázkach nástupníctva a generačnej výmeny. Prichádza totiž čas, kedy sa aj na Slovensku generácia baby boomerov, úspešných podnikateľov zo začiatku 90. rokov postupne dostávajú do seniorského veku a vzniká problém AKO a hlavne KOMU odovzdať svoj biznis. Podľa odhadov viacerých inštitúcií a podnikateľských združení majú na Slovensku rodinné firmy asi sedemdesiatpercentný podiel na celkovom biznise, ale asi len každá štvrtá má vyriešenú otázku generačnej výmeny a nástupníctva. Publikácia je určená nielen mediátorom a rodinným podnikateľom ako možným 'laickým' mediátorom, ale aj reprezentantom spolupracujúcich profesií (advokáti, psychológovia, ekonómovia, kouči...), ktorí asistujú rodinným podnikateľom pri zvládaní naznačených problémových situácií.







Komentáre zákazníkov
Recenzie z facebooku