Boj o ulicu
Príručka mestskej revolúcie
21,34 €
22,– €
Na sklade
Expedujeme do 24 hodin
- Jazyk
- Slovenský
- Počet strán
- 368
- Väzba
- brožovaná
- Rozmery
- 165 x 240 mm
- Hmotnosť
- 0,71 kg
- ISBN
- 978-80-973741-9-8
- EAN kód
- 9788097374198
- Číslo produktu
- 408345
Červené stoličky, bus pruhy, kvetináče, dočasné námestia; prv než sa objavili v Bratislave a iných mestách sveta, spôsobili revolúciu v New Yorku. Janette Sadik-Khan, komisárka pre dopravu mesta New York, ktorá stála za jeho radikálnou premenou, prináša cenné know-how o tom, ako vyhrať boj za udržateľné, prosperujúce a bezpečné mestá budúcnosti. Viac o knihe: „Práca Janette Sadik-Khan je pre mňa obrovskou inšpiráciou a dôkazom, že ak je zmena možná v takom kolose, akým je New York, je možná aj v Bratislave.“ Matúš Vallo, primátor Bratislavy „Hoci sú lekcie v knihe zasadené do New Yorku, sú prenosné aj do nášho prostredia, pretože problémy, s ktorými sa stretávam pri tvorbe verejných priestorov a zmene ulíc, sú všade na svete veľmi podobné.“ Petra Marko, architektka a urbanistka, Milk „Pre mňa je táto kniha jednou z najpodnetnejších a verím, že jej slovenské vydanie zmení uvažovanie o mobilite v našich mestách.“ Dan Kollár, expert na udržateľnú mobilitu, Cyklokoalícia O autorke: Janette Sadik-Khan (1961, San Francisco) je svetovo uznávanou odborníčkou na problematiku dopravy a mestského rozvoja. V rokoch 2007 až 2013 bola komisárkou pre dopravu mesta New York a dnes pracuje pre Bloomberg Associates, filantropickú konzultačnú agentúru založenú bývalým starostom New Yorku Michaelom Bloombergom, ktorá radí starostom miest z celého sveta, ako zvyšovať kvalitu života svojich obyvateľov. Jej pôsobenie na úrade sa vyznačuje významnými premenami ulíc a verejných priestorov mesta New York vrátane konverzie významnej časti cestnej infraštruktúry na cyklopruhy a námestia pre peších. Nazvaná „cyklovizionárkou“ (New York Times) či „najinovatívnejšou a najpraktickejšou mysliteľkou našich čias“ (Slate), Sadik-Khan dohliadala na výstavbu viac než 600 kilometrov cyklotrás, 60 nových námestí či tvorbu 7 nových autobusových liniek.
Komentáre zákazníkov
Recenzie z facebooku