Vážení zákazníci, berte prosím do úvahy, že objednávky tovaru, ktorý nemáme ihneď skladom, už pravdepodobne nedoručíme do 23.12., tj do Vianoc.
Nie je veta ako veta, nie je cirkus ako cirkus
Ustálené slovné spojenia v službách logopédie
21,85 €
23,– €
U dodávateľa
Expedujeme do 10 pracovných dní
- Jazyk
- Slovenský
- Rozmery
- 230 x 160 mm
- Hmotnosť
- 0,31 kg
- EAN kód
- 8878939
- Číslo produktu
- 495525
NIE JE VETA AKO VETA, NIE JE CIRKUS AKO CIRKUS – Ustálené slovné spojenia v službách logopédie Unikátny edukačný/logopedický materiál NIE JE VETA AKO VETA, NIE JE CIRKUS AKO CIRKUS s originálnymi veselými ilustráciami zobrazujúcimi frazeologizmy a úlohy podporujúce porozumenie textu, predstavivosť, rozprávačské schopnosti... pripravili pre deti logopedičky Mária Košútová a Ľudmila Mičianová a výstižné ilustrácie nakreslila známa výtvarníčka Petra Lukovicsová. Čo to znamená, ak je v knižke/texte uvedené napr. "súrodenci robili cirkus", "hrajú mu muzikanti v bruchu" či "užíva si more plnými dúškami?" Alebo o čo ide, ak niekto povie: "vonku sa všetci čerti ženia", "zhltla som knihu za pár hodín" alebo "má sdrce zo zlata"? S ustálenými slovnými spojeniami, frazeologizmami a metaforami sa stretávame každý deň, sú súčasťou textov, no najmä každodenného života a rozumieť ich prenesenému významu je veľmi dôležité. Ak ale dieťa alebo dospelá osoba nie je schopná správne dekódovať význam obrazného výroku, negatívne to vplýva na kvalitu jeho komunikácie a sociálnej interakcie. Úroveň chápania obrazného jazyka súvisí so školskou úspešnosťou, a to najmä v oblasti čítania a písania (Moran et al., 2006). A tak vznikol tento edumateriál, do ktorého dve skúsené logopedičky precízne vybrali 20 frekventovaných ustálených slovných spojení a vynikajúca výtvarníčka stvárnila ich doslovný a prenesný význam, lebo práve obraz môže byť pre pochopenie veľmi nápomocný. Kto edumateriál využije? *Všetky zvedavé deti od cca 5 a 1/2 roka. *Osobitne prínosný môže byť pre deti s vývinovou jazykovou poruchou, poruchami učenia (napríklad dyslexia), poruchou autistického spektra. *Dospelí pacienti s afáziou, alexiou, jazykovo-kognitívnymi deficitmi či poškodením pravej mozgovej hemisféry. *Školáci na hodinách slovenského jazyka a literatúry. 20 ustálených slovných spojení (napr. Miško zobral nohy na plecia. Vonku sa všetci čerti ženia. Samo si musí utiahnuť opasok. Ľudka ide vybuchnúť od hnevu...) ilustrátorka znáznornila doslovne i prenesene a na jednej karte A5 sú oba obrázky. Na zadnej strane každej karty je vždy i 6 otázok. Materiál teda obsahuje spolu 20 kariet A5 so 120 otázkami a metodickú príručku s teoretickým východiskom a úlohami/námetmi na aktivity. Otázky na zadnej strane kariet sú zamerané na: *naladenie sa na tému frazeologizmu (Kedy sa môžeme niekto topiť – keď je veľa alebo málo vody?), *vysvetlenie obrazného pomenovania (Čo to znamená, keď niekto povie, že sa vonku všetci čerti ženia? Je zlé počasie.), *prepojenie výrazu s osobnou skúsenosťou (V čom si dobrá/dobrý ty? V čom zatieniš iných?), *predstavivosť a rozprávačské schopnosti (Vymysli príbeh o chlapcovi, ktorý si zabudol zobrať do školy desiatu a cez prestávku mu vyhrávali muzikanti v bruchu. Ako mu môžu spolužiaci pomôcť?), *sémantické/významové kategórie (Vymysli tri predmety, ktoré patria do kuchyne.), *protiklady (Povedz tri veci, ktoré podľa teba stoja veľa peňazí, a tri veci, ktoré sú lacné.), *synonymá (Ako sa dajú rôznym spôsobom pomenovať ústa?), *pragmatickú jazykovú rovinu (Čo ešte je v živote podľa teba hodnotné a cenné okrem peňazí? (rodina, zdravie, priateľstvo...)), *oromotorické pohyby...









Komentáre zákazníkov
Recenzie z facebooku