Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu
k predpokladom výučby
21,66 €
22,80 €
U dodávateľa
Expedujeme do 7 pracovných dní
- Jazyk
- Slovenský
- Počet strán
- 270
- Väzba
- Brožovaná
- Rozmery
- 14,8x21 cm
- Hmotnosť
- 0,46 kg
- ISBN
- 978-80-8140-365-1
- EAN kód
- 9788081403651
- Číslo produktu
- 224403
Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou praxou vo výučbe dejepisu na základnej škole a gymnáziu ako výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu. Autor sa totiž domnieva, že stále chýba model jej výučby, model, ktorý by výraznejšie konkretizoval a zjednodušoval teoretický i praktický koncept výučby didaktiky a metodiky dejepisu. Mal by to byť model, ktorý súčasne zdôrazňuje väčšiu spätosť medzi didaktikou a metodikou dejepisu. Dielo teoreticky a prakticky ilustruje cieľové zámery, ako v škole spolupracovať s mladšími žiačkami a žiakmi a postupne z nich utvárať kriticky mysliace celistvé osobnosti, prostredníctvom neobvyklej metafory, ktorá približuje podstatné úlohy vo vizuálne stvárnenom pohybe hore a dolu od koreňov a naspäť ku koreňom metaforického stromu. Stelesňovanie týchto úloh sa tak stáva dôležitým predpokladom výučby (nielen) dejepisu na základných a stredných školách. Uvedený model didaktiky dejepisu umožní učiteľom: *netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou gramatikou dejepisu, *uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k minulosti, *vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále vykonávame cieľovo orientačnú činnosť, *aranžovať metódy výučby ako cesty učebným labyrintom, *inscenovať učebné figúry ako výraz osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby, *uvedomovať si svoj ustavičný pohyb hore a dolu vo výučbe dejepisu, *aplikovať tento pohyb na ostatné učebné predmety. Obsah: K predpokladom postupu I Korene stromu ako metafora učiteľovej úlohy diagnostikovať a prehlbovať žitý prítomný vzťah svojich žiačok a žiakov k minulosti II Kmeň stromu ako metafora učiteľovej úlohy plánovať svoju výučbu III Vetvy stromu ako metafora učiteľovej úlohy aranžovať učebné cesty metódy výučby IV Vetvičky, listy, kvety a plody stromu ako metafora učiteľovej úlohy inscenovať učebné figúry V Pohyb z vrcholu stromu k jeho koreňom ako metafora reflexie učiteľovej výučby i učenia sa jeho žiačok a žiakov Literatúra
Komentáre zákazníkov
Recenzie z facebooku