Upozornenie

Tento web sa Vám pravdepodobne nebude zobrazovať správne. Nový dizajn kníhkupectva alter ego využíva najmodernejšie technológie, ktoré nie sú podporované v starších verziách internetových prehliadačov.
Aktualizujte si, prosím, Váš internetový prehliadač!

×
×
17. novembra 1989 padol obludný komunistický režim. Napriek všetkému, čo momentálne prichádza dúfame, že navždy. 
00,– €

Dejepis

20,90 
22,– 
U dodávateľa
Expedujeme do 15 pracovných dní
Do wishlistu
Jazyk
Slovenský
Počet strán
110
Väzba
Brožovaná
Rozmery
21x29,7 cm
Hmotnosť
0,45 kg
ISBN
978-80-8140-283-8
EAN kód
9788081402838
Číslo produktu
178971
JEDINÁ SVOJHO DRUHU NA TRHU! Metodická príručka pre učiteľov dejepisu v 9. ročníku základnej školy. Prináša témy na diskusiu a námety na aktivity na prácu so žiakmi pre učiteľov dejepisu, ale aj etickej východy a občianskej náuky v základných školách aj na gymnáziu. POPIS: Predstavuje jedinečnú pomôcku pre učiteľa: – prináša mu podporné texty a témy na diskusiu so žiakmi, príklady na činnosti/aktivity, úlohy pre žiakov, – pomáha pri precvičovaní/upevňovaní učiva z dejepisu. Metodická príručka pre učiteľov vznikla ako reakcia na zmenu rámcového učebného plánu pre ZŠ, kedy má byť od 1. septembra 2017 pridaná 1 hodina dejepisu v 9. ročníku v ZŠ, ktorá má byť zameraná na diskusiu (učiteľ - žiaci) najmä na témy: Demokracia, Tolerancia, Vlastenectvo, Sloboda, Anarchia, Dialóg, Riešenie konfliktov, Nacizmus, Komunizmus, Migrácia, Radikalizácia ... Učiteľom sa tak do rúk dostáva pomôcka, ktorá na trhu už dlho absentovala. Celkový zámer metodickej príručky je prispieť aj k úvahám o citlivých témach, ktoré sa týkajú každého z nás. Ako udržať a rozvíjať demokratické hodnoty, ako zabezpečiť prevenciu extrémizmu a radikalizácie mládeže, ako posilňovať toleranciu, odolnosť voči mediálnej manipulácii, ako mládež viesť k slobode a zodpovednosti. K 12 základným témam, ktoré možno využiť počas 30 vyučovacích hodín, je v príručke opísaných 35 väčších praktických cvičení, každé pre rozsah jednej vyučovacej hodiny. Učiteľ si teda vyberá, ktoré z nich najlepšie zodpovedajú výchovnému cieľu, technickým možnostiam a potrebám žiakov. Nie je nutné dodržať poradie tém či jednotlivých učebných hodín v rámci každej témy. Poradie či počet použitých cvičení z každej témy je na rozhodnutí učiteľa. Pri každom cvičení je vysvetlený postup s možnými modifikáciami, referencia k témam z dejepisu, presné inštrukcie a pracovné listy, ktoré sa nachádzajú aj v pracovnom zošite pre žiaka, ktorý nadväzuje na túto metodickú príručku. Cvičenia predpokladajú aktívny, participatívny prístup. Sú doplnkom ku klasickému vyučovaniu v súlade s učebnými plánmi. Nie sú postavené na klasickej prednáške a diktovaní faktov. Od učiteľa a žiakov sa očakáva tvorivosť a zaujatie. Cvičenia sú zostavené tak, aby si žiaci osvojovali poznatky a zručnosti hravou formou, vďaka diskusiám a hraniu rolí v menších podskupinách. V učení sa výrazne využívajú videá (žiaci sú alebo diskutujúcimi divákmi, alebo ich tvorcami), práca s fotografiami, hudbou, analýzou mediálnych textov. Rola učiteľa je tu skôr facilitačná. OBSAH: ÚVOD 1. Demokracia 1. Výhody a nevýhody demokracie 2. Kto môže zastávať funkciu 3. Demokratická škola 2. Tolerancia a otvorená spoločnosť 1. Iná kultúra – iné videnie sveta? 2.Tolerancia a netolerancia 3. Otvorená spoločnosť 3. Vlastenectvo 1. Na čo sme hrdí 2. Osobnosti Slovenska 4. Sloboda a zodpovednosť 1. Ľudská dôstojnosť ako zdroj práv 2. Sloboda jednotlivca a jej hranice 3. Väčšina a menšiny 4. Držitelia práv a nositelia povinností 5. Dialóg a kultúrna diskusia 1. Dialóg, konštruktívna a nekonštruktívna diskusia 2. Ako argumentovať? 6. Riešenie konfliktov v spoločnosti 1. Zdroje a možnosti riešenia konfliktov 2. Ako riešime konflikt v prípade iných hodnôt, iných potrieb? 3. Kedy je možné použiť násilie? 7. Obrana voči manipulácii a konšpiratívnemu mysleniu 1. Ako rozpoznať falošnú správu médiách 2. Hoaxy a manipulácia 3. Komunikačná obrana a sociálne siete 8. Extrémizmus a radikalizácia mládeže 1. Kde v spoločnosti vzniká napätie? 2. Čo je extrémizmus, čo nie? 3. Ako sa mladí ľudia stávajú extrémistami? 9. Nacizmus a neonacizmus 1. Príčiny úspechu nacizmu v Nemecku 2. Nacizmus ako náboženstvo 3. Dva paralelné svety 4. Aký (ne)bol Slovenský štát 10. Komunizmus 1. Zločiny komunizmu 2. Dve tváre komunistickej totality na Slovensku 3. Reálny socializmus s humorom 11. Dobrovoľná skromnosť 1. Ako nás pohlcujú veci? 2. Chlieb náš každodenný 12. Migranti a utečenci 1. Migrácia a utečenectvo vo svete a na Slovensku 2. Problémy, s ktorými sa stretávajú utečenci aj cieľové krajiny 3. Čo prežívajú utečenci?
Rozbaliť popis

Komentáre zákazníkov

:
Created by run.skHore